Limonlu Pasta


Sizlerle, gecenin bu ilerleyen vaktinde, uykum kacmis bir vaziyette (nedendir bilinmezzz....) kisa bir süre önce hazirladigim, son derece pratik ama bir o kadar da hafif ve lezzetli, limonlu pastami paylasmak istedim... 


Tarifini asagida verdigim bu pastanizi isterseniz hazir kek tabanlari ile de hazirlayabilirsiniz. Ama ben, her zaman cok severek yedigimiz, tarifi burada olan, findikli kekimi hazirladim, taban ve üst kat olarak... Ortasindaki kremanin tarifine gelince;

8 yaprak (40 gr.toz) dana jelatin
400 ml. sivi krema
1 yemek kasigi toz seker
1 paket vanilya
500 ml. Buttermilch (yagi alinmis süt)
2 paket  Limonlu Paradiescreme  puding

Jelatini soguk su ile islattiktan sonra, karistirma kabiniza krema-seker ve vanilyayi alip, krema katilasincaya kadar cirpin. Süt ve pudingleri (toz halinde) ekleyin, 3 dakika daha cirpin... Jelatinleri sudan cikartip, hafif ateste cözdürün ve kremadan (sanki terbiye yapar gibi) kasik kasik ekleyerek, ilinmasini saglayin, sonra tamamini kremanin icerisine alip, güzelce karistirin...

Ikiye kestiginiz kekin alt tabanini, cemberli bir kaliba yerlestirip, üzerine kremanin tamamini dökün... Hafifce katilasinca, ikinci keki üzerine kapatip, güzelce sarin (hatta üzerine hafif bir agirlik koyun) buzdolabina kaldirin... En az 3-4 saat veya bi gece ekledikten sonra dilediginiz gibi süsleyerek servis yapin... (Ben üzerini, beyaz cikolata rendesi ve Limettelerle süsledim)

Sevgilerimle, 

38 yorum:

  1. Filiz yaaa...gece gece...tam da diyete girmisken...offf, valla agzimin suyu akti...ben en iyisi yatmaya gideyim ...süper arkadasim, eminim ferah ferah bir pasta olmustur...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  2. selam görüntü muhteşem, eminim tadıda muhteşemdir. erzamanki gibi, sen yine süpersin. pastanın kenar süsleri çok şirin olmuş :)) ellerine , emeğine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim manzarası bile güzel

    YanıtlaSil
  4. günaydin ablacigim yaaaa bu ne muhtesem bir pasta olmus o güzel ellerin dert görmesin
    tek kelimeyle sahanesin
    her bir pastan bir sanat eseri kirk bin kere masallah:)))))))
    sevgilerimi birakiyorum
    öptüm

    YanıtlaSil
  5. Filiz'ciğim ellerine sağlık vallahiii nefisss görüüyor...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  6. Şık ve leziz bir pasta olmuş,limon birde nedense hep yaz aylarını ve o ayları ferahlatmayı hatırlatır bu pasta da aynen öyle bir hatırlatmaya sebep oldu.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bu nasıl zevktir ,böyle.Nasıl güzel süslenmiş, Filizcim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ya ben ne derimki bu pastaya.ama ben her zaman soyluyorum;blog camiasinda butur pastalarda tek geciyorum sizi.ellerinize saglik sevgili filiz(ablamin da ismidir)sevgiler komsu diyarlardan.

    YanıtlaSil
  9. Iyikide paylasmissin arkadasim…Vallahi sen bunu gece yayinladin, ben sabah görünce canim cekti…Acaba diyorum???

    YanıtlaSil
  10. Sen varya sen,sabah sabah yine aklımı çeldin...
    Haftasonu misafirlerime yapayım diyorum ama toz jelatinim var onu nasıl ekleyeceğim,yazarsan sevinirim....
    Öptüm seni şeker...

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    tek kelimeyle muhteşem. Bu görüntü bile bana yetti. Yiyenler ne çok sevmişlerdir eminim. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşımmmm,
    bu nasıl bir görüntü,limon sevmeyen şeri kalakaldı burda,
    ellerine sağlık canım benim,
    nasıl gidiyor hazırlıklar,
    yapmam gereken birşey varsa burdayım
    haber ver oldumu?
    öpüyorum kocamannnn,
    şeri...

    YanıtlaSil
  13. Bu gece benim de uykum yok.
    Bu lezzeti görünce iyice kaçtı..)
    Elinize saglik olsun. Pastanın kenarına yapılan süs harika ötesi..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Canparem ablam ellerine sağlık pas
    tan her zamanki gibi enfes ellerine
    sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Nefis görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...
    :))

    YanıtlaSil
  16. Elinize sağlık. :) Mükemmel görünüyor. Selamlar...

    YanıtlaSil
  17. Filizciğim nefis bir pasta olmuş görüntü muhteşem. malzemeleri not alırken hafif olacağından emin bir şekilde ne zaman yapabilirim diye düşünmeden kendimi alamadım. eline sağlık sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  18. wavvvvv sözün bittiği yer burası olsa gerek.filizcim sen yine ne yaptın böyle.En kaliteli ve profesyonel pastahane vitrinlerini süsleyecek bir pasta.ellerine sağlık,her tarifin bir ayrı özenli ve güzel.maşallah sana canım arkadaşım..

    YanıtlaSil
  19. ya limonluuuuuuu pastaya ben bayilirimmmmmmmmm, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  20. pastalarınızın süsüne bayılıyorum. sade ve şık. ve siz bunları evde yapıyorsunuz değil mi? pastaneniz yok.

    YanıtlaSil
  21. limonlu herşeye bayılırım ....
    görüntü mükemmel
    ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  22. ablacim bir yolcumuz var ama cok acelesi var, bundan dolayida yatiyorum, evde yatmazsam hastanede yatircaklar elimden geldigince evde yatmaya calisiyorum. Dualarindan eksik etme beni

    YanıtlaSil
  23. ahhhhh ahhhh filiz ablacigim beni benden aldin simdi limonlu pasta ya bayilirim acaba sen gul kursundan sonra birde bu kremali pastalar kursu versen nasil olur bir dusun derim ben hemmen katilirim ya birde su aramizdaki mesafe niye bukadar uzak keske sana yakin olsam butun bu yaptiklarini banada ogretsen ne iyi olurdu ama cokkkk uzaksin seni kendime ornek aliyorum ayrica haftasonunu iple cekiyorum seninle tanisacagim diye coook heyecanliyim opuyorum sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. CNIM ABLAM, MAHARETLİ GÜZEL ABLAM... ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK. GÖRÜNTÜ ZATEN ALIP GÖTÜRÜYOR...YAPSAKDA SENİNKİ KADAR LEZZETLİ VE İHTİŞAMLI OLUR MU BİLEMEM... ÖPÜYORUM CANIM GÜZEL YANAKLARINDAN ,EN İÇTEN DUA VE SEVGİLERİMLE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM... :)

    YanıtlaSil
  25. muhtesemm......bir pasta bu kadarmi guzel olur ellerine saglik canim cok begendim.
    sevgiler


    wwww.ozguluntarifleri.com

    YanıtlaSil
  26. Filiz'cigim..Tek kelime ile sen ve pastan ha-ri-ka-si-niz....
    O güzel ellerine ve yüregine saglik
    canim.Kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  27. nefis gözüküyor ellerine sağlık canım limonlu herşeye bayılırım :))

    YanıtlaSil
  28. Canımsın.....
    Son bi soru???
    Buttermilch bulacağımı sanmıyorum ama rusyadan gelen yoğunlaştırılmış süt var acaba o olurmu???
    yada yerine normal süt koyabilirmiyim????
    tekrar tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
  29. gene bir şahane ile karşı karşıyayım:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  30. Bencede sözün bittigi yer yine canim tek kelime harika .Cok zarif cok güzel ellerine emeklerine saglik canim .Afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  31. amannnn
    bu ne böyle
    ne kadar güzel birsey olmus...
    pes yani :-)))
    afiyet olsun canim..

    YanıtlaSil
  32. Filizim sen bu işi sanat dönüştürdün canım. Ne kadar güzel olmuş bu pasta bayıldım.. Artık burada da bulunur Lime, çok mutluyum :)) Ayrıca da bloğum ismini onlardan aldığı için çok sempatik geliyorlar bana :))

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  33. Filiz, sana, pastaya ve süslere inanamıyorum. Bu nasıl bir sabır. Ben olsam süslerken dayanamayıp yemeye başlamıstım bile. Yan duvardaki süslere bayıldım:)Sevgiler,

    YanıtlaSil
  34. Bayılıyorum sizin yaptığınız tüm pastalara.Keşke Türkiyede olsaydınız.......

    YanıtlaSil
  35. Filizcim yine harikalar yaratmissin. Ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Görüntüsü ne kadar güzel.

    YanıtlaSil
  37. Canımsın azönce gazete de gördüm,Özsüt yarışma düzenliyormuş.Özsüt.com'a girersen başvuru ile ilgili konuyu okuyabilirsin..
    Katılmanı öneririm çünkü senin pastalarının muhakkak derece alacağını düşünüyorum..
    öptüm tekrar..

    YanıtlaSil
  38. ellerine sağlık canım
    çok hoş olmuş
    muhabbetle kal
    :))

    YanıtlaSil

Nazik yorumlariniza kalpten tesekkürlerimle..::))